maandag 2 april 2012

En toen was er taart ...

Op elke beurs kan je ze bewonderen, prachtige minitaartjes, de één al mooier dan de andere. Vroeger had ik al geknutseld met fimo, dus de volgende logische stap is ze zelf proberen te maken.
Mijn oude fimo werd bovengehaald en na goed kneden werd hij terug zacht genoeg. Enkele nieuwe kleurtjes bijgekocht en dan aan de slag.
Ik had een workshopje gevonden van een taart waar een punt uit was, dus dat was mijn eerste probeersel. Het was leuk om te doen en het principe werd me duidelijk. Nu is het niet meteen mijn smaak om een groene taart te kopen, daar moest nog wel aan gewerkt worden.
Na de beurs in Arnhem, waar ik ook taart gekocht had, kwamen de kriebels weer boven. Ik ben eerst wat voorbeelden gaan zoeken en wilde dit keer iets specialer ... Iets meer een taart die ik in de winkel zou kopen. Roosjes op een taart zag ik wel zitten en al snel liep dit een beetje uit de hand.

Ik vind ze al beter dan het groene taartje, maar toch ... Het taartje met de blauwe bloemetjes is niet meteen raak hé, de andere kunnen er nog door.
De volgende poging ... ik had fimocanes gekocht en die wilde ik zeker gebruiken. Het werden chocolade taartjes. En die zijn, al zeg ik het zelf, wel goed gelukt ! Die zou ik zeker kopen als ze in de winkel stonden. Dus die richting moet ik uit ...


4 opmerkingen:

Pauline zei

Hier ga ik gewoon van watertanden!
Wat ongelooflijk knap heb je dat gemaakt.

Annette zei

Heb jij die gemaakt??????
Wat gewledig mooi zeg.. knap hoor...

Ascension zei

Enhorabuena por esos fantasticos pasteles.
besitos ascension

Unknown zei

Wat een kunstwerkjes zijn dat, en wat een gepriegel moet dat geweest zijn, al die kleine roosjes en frummeltjes op die taarten. Heel mooi gedaan Monique