woensdag 9 januari 2013

Na de Biscornu ... de Humbug ...

Ik weet het, Kerstmis is ondertussen al voorbij, maar ik wilde toch nog graag mijn laatste Biscornu laten zien.  Hij is groter dan de eerste, maar met iets meer details. In het patroon wordt er gewerkt met pareltjes en gouddraad, maar daar heb ik zelf wat mijn eigen draai aan gegeven. Op de witte bloemetjes horen ook pareltjes, maar ik vond de gouddraad al voldoende en bij de rode kerstbloemen heb ik ipv pareltjes french knots gemaakt met gouddraad. De slingers heb ik ook iets vereenvoudigd door niet met gouddraad te werken. Ik vind het in ieder geval geslaagd...

Zo is de achterkant


En na de biscornu wilde ik een humbug maken. Ik had er eentje gevonden, de violet - surprise - humbug. Het verrassingselement zit hem in het feit dat deze humbug achteraan open is zodat je er iets kan insteken, Met het strikje sluit je hem dan af. Ik heb hem momenteel gewoon opgevuld om hem vorm te geven.
ook bij deze heb ik af en toe mijn eigen weg genomen zoals bij de witte knopjes op de bloemetjes...




8 opmerkingen:

Tania zei

Ooohhh, wat leuk die humbug. Ik had er nog nooit van gehoord.

olifantje68 zei

Dat heb je heel erg mooi gemaakt
groetjes annie

Pauline zei

Dit zijn gewoon juweeltjes van borduurkunst!

Nina Hobbysite zei

Wat mooi!

Unknown zei

Heel mooi Monique, die biscornu is geweldig, schitterend patroon. En zo'n humbug, ook mooi, maar wat doe je daar nu eigenlijk mee? Heeft dat een bepaald doel, of is het zomaar leuk?

Monique zei

De biscornu wordt vaak gebruikt als speldenkussen (wat ik wel zonde vind) en de humbug kan je als hanger gebruiken, of gewoon zoals de surprise humbug iets in steken en zo als geschenk geven.
En uiteraard kan je ze ook gewoon mooi vinden en ergens neerleggen... Ik denk dat iedereen er zo zijn eigen ding mee doet hé.

maria l. zei

Que bonitos!

ireneinhetatelier zei

Weer wat geleerd, ik kende wel de biscornu maar had nog nooit van decumulatie ug gehoord. Je werkstukken zien er beeldig uit!