vrijdag 9 juli 2010

Hoe het begon ... met borduren

Eigenlijk weet ik niet meer wanneer ik begonnen ben met borduren. Het lijkt wel of ik het al heel mijn leven doe. In het begin bij mijn grootmoeder en dan vooral op vakantie werden er tijdschriften gekocht waaruit ik dan iets maakte.

Een van deze werkjes waren deze koetjes:




Ik vond dat tijdschriften niet bepaald goedkoop waren, daarom had ik mij een tekenprogramma aangeschaft en was ik begonnen met zelf patronen te ontwerpen van een afbeelding.
Niet meteen de gemakkelijkste klus, maar, al zeg ik het zelf, ik ben er toch in geslaagd om iets aanvaardbaar en vooral borduurbaar te maken.
Enkele van deze "creaties" zijn hieronder te zien:



Met de komst van internet ben ik dan ook op zoek gegaan naar patroontjes. Ik weet niet meer wat ik heb ingetikt bij google, maar ik kwam nergens. Tot ik in een winkel een dame tegenkwam die "heel haar pc vol had staan met patroontjes van het internet".
Ik heb haar dan uiteraard niet laten gaan tot ik wist waar ik moest zoeken. Zo kwam ik dan op clubs.nl terecht. Er ging een hele nieuwe wereld voor me open. Verschillende borduurclubjes heb ik afgeschuimd op zoek naar prachtige patronen.
Op dit moment ben ik nog maar lid van één clubje, mijn lievelingsclubje, daar ben ik thuis. Ik zal met gelegeneid zeker enkele werkjes laten zien die ik gemaakt heb...

Geen opmerkingen: